In de samenwerking levert Unexus de zogenaamde CTI-integratie tussen Tobias AX en de bestaande telefonie-omgeving van een corporatie. "Dit zorgt voor de automatische herkenning van telefoonnummers en op basis hiervan de pop-up van het bijbehorende klantscherm," begint Wim. "Verder kan de klantenservicemedewerker vanuit het Tobias AX-scherm gesprekken opzetten, doorverbinden, ruggenspraak houden en beëindigen met één klik. Indien gewenst kan aanwezigheidsinformatie worden toegevoegd."
Moderne kanalen
In de praktijk betekent dit dat corporaties hun telefonie-omgeving moderniseren. Wim: "In een moderne omgeving worden - naast 'normale' telefonie - ook moderne kanalen als webchat, e-mail en WhatsApp ondersteund. Naast het CTI-component van Unexus kunnen corporaties voor verdere uitbreiding kiezen zoals met een multikanaal klantenservicemodule of een telefoniemodule met vast-mobiel integratie. Ook wordt flexwerken binnen een organisatie dan mogelijk gemaakt."
Rol van regiehouder
Het grote voordeel bij deze samenwerking voor corporaties die gebruikmaken van Tobias als ERP-systeem, is volgens Arie de grote toename aan mogelijkheden. "Er is nu voor hen een bewezen, geïntegreerd en functioneel zeer rijke oplossing, waarvan wij garanderen dat deze door Aareon en Unexus blijvend ondersteund wordt. Daarnaast hebben corporaties één aanspreekpunt, wat het contact een stuk makkelijker maakt."
Wim vult Arie aan: "De integratie biedt corporaties de mogelijkheid om de kracht en flexibiliteit van geïntegreerde IT-oplossingen te ervaren. Deze kunnen volledig vanuit het datacenter geleverd worden waardoor de corporaties écht de rol van regiehouder kunnen vervullen. Zo hoeven ze zich niet meer zorgen te maken over het onderhoud en beheer van systemen."
Compleet aanbod
Volgens Arie is Aareon het samenwerkingsverband aangegaan om haar klanten te kunnen voorzien van een nog completer aanbod. "De implementatie van deze oplossing in combinatie met ons primaire systeem zal zorgen voor een nog snellere verwerking van inkomende telefoongesprekken en resulteren in een betere informatievoorziening rondom de afhandeling hiervan. Het gemak voor de medewerkers zorgt er bovendien voor dat de acceptatie nog sneller zal plaatsvinden."
De keuze voor Unexus was daarnaast eenvoudig voor het bedrijf uit Emmen. "Unexus is een professioneel bedrijf, heeft kennis van zaken en een product met uitstekende specificaties. De integratie met Tobias AX kan daarnaast in zeer korte tijd gebeuren. Ook kunnen wij door de samenwerking nog meer voldoen aan ons thema dit jaar: Get Connected!"
Complementaire oplossing
Corporaties kunnen volgens Wim via de samenwerking genieten van een oplossing die beter aansluit bij de moderne communicatiebehoeften van een corporatie en haar huurders. "Daarnaast kunnen beide partijen zich richten op hun specialisme, en zo met een complementaire oplossing komen."
"Voor Unexus is het daarnaast fantastisch om met een sterke partij als Aareon samen te mogen werken. Niet alleen krijgen onze klanten zo de mogelijkheid hun klantprocessen te moderniseren door twee bewezen oplossingen samen te voegen, ze kunnen ook gebruikmaken van een stabiele interface die rijk is aan functies en de mogelijkheid biedt voor uitbreiding in de toekomst."
Bron: Johan van den Beld | CorporatieMedia - 8 maart 2016
Aareon en Unexus willen met samenwerking corporaties helpen moderniseren
Gepubliceerd op:
15 Maart 2016
Eind 2015 besloten leveranciers Aareon en Unexus de handen ineen te slaan. In een nieuwe samenwerking voegen beide partijen de telefonie-oplossing van Unexus samen met het ERP-systeem Tobias AX van Aareon. CorporatieGids.nl ging in gesprek met Arie van der Deijl, productmanager bij Aareon, en Wim Pullens, directeur bij Unexus, over wat de samenwerking nu precies inhoudt.
Meer nieuws
Het laatste nieuws op gebied van woningcorporaties: