Om het huurlabel te behalen moet de dienstverlening van een woningcorporatie goed zijn. De klant is daarbij uitgangspunt. KWH meet de kwaliteit van dienstverlening in het gehele huurproces; vanaf het moment dat een woningzoekende binnenkomt en huurder wordt tot en met het moment dat hij weer vertrekt. Dus: hoe staan de medewerkers de klanten te woord, hoe zien de voorlichtingsmiddelen zoals de website en de brochures eruit, is de corporatie goed telefonisch bereikbaar enzovoorts.
Om dit kwaliteitslabel te behouden gaat het KWH in de tweede helft van dit jaar weer vijf onderdelen van onze dienstverlening meten. Deze metingen gaan op verschillende manieren; door uitgebreide vragenlijsten aan huurders en door telefonische steekproeven naar onze bereikbaarheid en klachtenafhandeling. U kunt ook zelf zien welke corporaties het Huurlabel hebben en wat hun score is. Kijk hiervoor op www.ikwilzorgelooshuren.nl
Beter Wonen Vechtdal houdt kwaliteitslabel
Gepubliceerd op:
7 Februari 2011
Een gemiddeld cijfer van een 7,9 op kwaliteit van dienstverlening. Beter Wonen Vechtdal heeft weer goed gescoord op haar kwaliteit van dienstverlening. Het Kwaliteitscentrum Woningcorporaties Huursector (KWH) kende BWV voor de tweede keer het Huurlabel toe. Het KWH begeleidt en stimuleert woningcorporaties bij het werken aan kwaliteit. Het unieke van dit Huurlabel is dat de kwaliteit van dienstverlening door de ogen van de huurder wordt bekeken.
Meer nieuws
Het laatste nieuws op gebied van woningcorporaties: