Nu woningcorporaties het financieel niet makkelijk hebben, is het vooral zaak om creatief en slim te investeren en daarbij ook maatschappelijke doeleinden niet uit het oog te verliezen. Rondom die stelling vindt op 14 februari het congres ‘De corporatie als investerende maatschappelijke onderneming’ plaats.
Volgens Fakton, één van de organisatoren van het congres, heeft de corporatiesector ondanks allerlei belastende maatregelen nog altijd twee miljard euro per jaar beschikbaar voor investeringen in maatschappelijke doelen. Jimmy Kools, CFO van Fakton, legt tijdens het congres uit hoe hij aan dat bedrag komt en wat dit aan kansen biedt. Andere sprekers gaan in het strategisch beheer van de vastgoedportefeuille, mogelijke organisatievormen die aansluiten op de corporatie als investerende vastgoedonderneming en de vraag hoe corporaties efficiënter kunnen functioneren. Tijdens parallelsessies laat de praktijk zien welke creatieve concepten en ideeën al worden toegepast. ‘Schaarste maakt creatief’ is daarbij het motto.
Corporatiemanagers, projectontwikkelaars, beleggers en wetenschappers geven tijdens het congres hun visie op het optimaal inzetten van het corporatievermogen, het bereiken het hoogste rendement, maar ook op zaken als ketenintegratie en verduurzaming. Het congres vindt plaats in Utrecht en duurt van 9.30 tot 16.45 uur. Kijk voor meer informatie of aanmeldingen op www.rostra.nl
Bron: duurzaamgebouwd.nl