De Oaktree Group: van Oud naar Cloud!

De Oaktree Group: van Oud naar Cloud!

Gepubliceerd op:

Bij heel wat woningcorporaties, zowel groot als klein, is de Oaktree Group al kind aan huis. En dat aantal is in de coronatijd flink toegenomen. Best begrijpelijk, want wanneer het wat moeilijker is om elkaar persoonlijk te ontmoeten, wordt het belang van betrouwbare en complete digitale alternatieven groter. Dat vraagt vanzelfsprekend ook om meer expertise van de beherende partij. De Oaktree Group kan daarin uitstekend helpen.

Veel corporaties besteden hun ICT en/of het managen van hun ERP-systemen dus al uit. Maar niet iedere partij is even ver als wij in de beheersing van Unified Communications. Dat is het met elkaar verbinden van verschillende IT-gerelateerde communicatievormen, zoals e-mail, chat en Voice over IP met Teams-integratie. Terwijl we sinds maart 2020 duidelijk hebben kunnen zien hoe essentieel goede beheersing van deze discipline is.

Manieren om goed samen te blijven werken
“Door Covid-19 zijn we met zijn allen steeds meer aan het thuiswerken. We zoeken naar manieren om toch succesvol samen te blijven werken. Niet alleen bellen, maar echt goed en compleet digitaal communiceren. Zulke oplossingen hebben we met name in de afgelopen periode op grote schaal geleverd aan woningcorporaties, die daarmee hun klantcontact naar een hoger niveau tilden”, zegt Stanley Telkamp, Senior Accountmanager van de Oaktree Group.

Van Oud naar Cloud
Volgens Stanley wordt het belang van digitale communicatie de komende jaren nog véél groter. “De Oaktree Group heeft de juiste expertise en tools in huis om een corporatie beter en efficiënter te laten communiceren - en dus presteren. Bijvoorbeeld door perfecte Vast-Mobielintegratie. Zo zijn medewerkers van een corporatie altijd bereikbaar op hun vaste nummer, ook wanneer ze op locatie zijn. Andersom werkt het ook: ze kunnen via het vaste netwerk naar buiten bellen met hun mobiele telefoon. Hiermee verruimen we de definitie van het begrip ‘werkplek’. Voor een vast bedrag per maand richten wij een volledige en uitstekend beveiligde werkplek in, in de Cloud. Van Oud naar Cloud, zogezegd.”

Een andere populaire optie is Contact Center, als verrijking van het KCC van een woningcorporatie. Ook kunnen we rapportagemogelijkheden aan het CRM-systeem koppelen, om de klanttevredenheid en interne efficiëntie te monitoren. Indien gewenst in samenwerking met de huidige IT-partner(s). Stanley: “We kunnen onze diensten naadloos koppelen aan de systemen die de woningcorporatie gebruikt. Maar ons repertoire reikt veel verder: van wifi-oplossingen tot applicatieontwikkeling en zelfs mobile device management. Dit alles maakt ons zo’n geschikte dienstverlener voor woningcorporaties.”

Perfecte oplossingen
Het unieke van de Oaktree Group is dat onze groep is opgebouwd uit een aantal dochterondernemingen met ieder een eigen specialisatie. ICT, spraak- en dataoplossingen, vaste en mobiele telefonie: we hebben het allemaal in onze portefeuille en van al deze disciplines weten we het fijne. Daardoor kunnen we altijd en snel een perfecte oplossing uit eigen voorraad leveren.

De Oaktree Group werkt al intensief samen met een aantal toonaangevende woningcorporaties. We hebben diepgaande kennis van de branche en alle relevante externe factoren. En we zorgen dat onze expertise, net als de oplossingen die we inzetten, altijd up-to-date is. Bij de Oaktree Group is uw volledige ICT in veilige handen. Dat voelt net zo vertrouwd als thuiskomen.


Een greep uit ons leveranciersregister

SKK Kozijnwacht B.V.
Serviceorganisatie voor Dagelijks, Planmatig en Preventief Kozijnonderhoud ...
Sika Nederland BV
Sika oplossingen voor een veilige, gezonde leefomgeving ...
Noodliften.nl B.V.
Noodliften houdt uw bewoners mobiel door de snelle montage van tijdelijke trapliften ...