Meer kans op doorklikken
WoningNet heeft bijvoorbeeld voor haar kanaal Rooftrack.nl een Facebookpagina opgezet. Op deze manier kunnen mensen die op zoek zijn naar een vrijesectorhuurwoning via de Facebookpagina op de hoogte gehouden worden over interessant woningaanbod. Verder worden zij voorzien van relevante informatie en zijn er berichten met een meer entertainend karakter. Deze gevarieerde mix van berichten zorgt dat fans vanuit Facebook doorklikken naar de website van
Rooftrack.
Groot bereik met beperkt budget
Het voordeel van Facebook is dat u met een beperkt budget veel mensen op regelmatige basis kunt bereiken. Een simpele Facebook-campagne kan het bereik van uw Facebookpagina en tegelijkertijd de traffic naar uw website enorm vergroten. Zo leverde een Facebook-campagne die bestond uit een win actie voor vrienden, interessante content én goed getargette Facebook-advertenties in 1 maand tijd maar liefst 3.337 interacties (likes, reacties of klikken) op de Facebookpagina van Rooftrack op. Bijna 600 mensen klikten in deze periode vanuit de Facebookpagina door naar de website van Rooftrack. Ook groeide het aantal likes op de Facebookpagina met meer dan 10%, waardoor Rooftrack op Facebook de 5000 likes passeerde. Mooie resultaten, die met een bescheiden budget zijn gerealiseerd.
Vindbaarheid en aantrekkingskracht vergroten
Bent u benieuwd hoe u uw doelgroep beter kan bereiken met Social Media of met woonmarketing? Neem dan vrijblijvend contact met ons op. WoningNet heeft veel ervaring in onder andere woonmarketing en het toepassen van Social Media. Onze online marketing specialist denkt graag met u mee om de vindbaarheid en aantrekkingskracht van uw woningaanbod te vergroten.
https://www.facebook.com/Rooftrack
De toegevoegde waarde van Social Media bij woonmarketing
Gepubliceerd op:
26 Mei 2014
Woningzoekenden gebruiken bijna allemaal internet om passende woonruimte te vinden. WoningNet helpt corporaties om de vindbaarheid en aantrekkingskracht van hun woningaanbod via internet te vergroten door middel van woonmarketing. Binnen uw online woonmarketingmix kunnen sociale media zoals Twitter en Facebook van grote toegevoegde waarde zijn.
Meer nieuws
Het laatste nieuws op gebied van woningcorporaties: