Woningcorporaties hebben over het algemeen hun interne processen goed ondersteund met ERP software. Bij het reparatieproces en mutatieproces liggen echter voor woningcorporaties nog veel kansen voor een structurele kostenverlaging en een betere klanttevredenheid. Vooral in de samenwerking met aannemers en het faciliteren van de uitvoerders, opzichters en woonmakelaars.
Warp speed
“Vanaf de start in 2014 wilden wij een nieuwe aanpak introduceren met ruimte voor veel interactie met de klanten en een korte feedbackcyclus” geeft Eco Moll van Casix aan. “Dit betekent niet alleen op ‘warp speed’ software kunnen ontwikkelen en bijstellen, maar de diensten vervolgens ook 24/7 veilig in de cloud kunnen aanbieden. Casix is daarom een partnership aangegaan met Mendix. Door de moderne ontwikkelomgeving van Mendix zijn programmeurs overbodig en de Mendix cloud heeft alle mogelijke veiligheidscertificaten.”.
“Dit geeft ons de handen vrij om goed te luisteren naar klanten en snel resultaten te boeken” vult Remco van Niekerk van Casix aan. “Zelfs het maken van koppelingen naar de ERP software is nu erg eenvoudig geworden”.
Oplossingen voor reparatieproces en mutatieproces
Casix heeft inmiddels al een flink portfolio aan oplossingen beschikbaar ter ondersteuning van het reparatieproces en mutatieproces.
Een greep uit de huidige aanbod:
- Voor- en eindopnames met vertrekkende huurder;
- Woningaanvaarding, sleuteluitgifte met nieuwe huurder;
- Collectieve meteropnames;
- Conditiemeting volgens NEN-2767;
- Overlastmeldingen;
- Landelijk aannemersportaal;
- Uitvoerders app;
- Reparatieverzoeken app;
- Telefonisch reparatieverzoek (met 24/7 bereikbaarheid);
- Klantportaal.
Meer weten? Kijk op www.casix.nl, of neem contact op met Remco van Niekerk via 088 0111 222. Zonder risico een eendaagse proof-of-concept, inclusief begeleiding, behoort ook tot de mogelijkheden.