Directeur-bestuurder van KWH Sjoerd Hooftman wijt dit hoge gemiddelde aan het feit dat corporaties alle zeilen moeten bijzetten. “Meer doen met minder mensen in een tijd van bezuinigingen, betekent dat je twee stappen harder moet willen lopen.” Woningstichting de Groene Waarden (inmiddels fusiecorporatie IJsseldal Wonen) scoorde op haar dienstverlening het hoogst met een cijfer van 8,47.
Dienstverlening
Het KWH meet jaarlijks 175 woningcorporaties op de kwaliteit van hun dienstverlening. Huurders krijgen onder meer vragen over hoe hun reparatieverzoek of klacht is afgehandeld. KWH beoordeelt ook de website van de corporatie en toetst de telefonische dienstverlening. De volledige index is te vinden op de website van KWH.
Huurder tevreden over dienstverlening woningcorporaties
Gepubliceerd op:
31 Mei 2013
Huurders zijn dik tevreden over de dienstverlening van hun woningcorporaties. Dat blijkt uit de KWH-Prestatie-Index 2012. Het Kwaliteitscentrum Woningcorporaties Huursector (KWH) hield een enquête onder ruim 120.000 huurders van 175 woningcorporaties. De woningcorporaties haalden een gemiddelde score van 7,8.
Meer nieuws
Het laatste nieuws op gebied van woningcorporaties: