Op naar 25 oktober 2020! Dan lezen wij alle nieuwe meters op afstand uit. Vanaf 2027 moeten alle (dus ook de bestaande) meters op afstand uitleesbaar zijn. Dit is dan een vereiste, ook voor U. Vandaag de dag doet Techem dit al bij ruim 90% van onze objecten. Conform de EED (Europese Energie-Efficiency) lopen wij hierin voorop en daar zijn we, in tijden als deze waar 1,5 meter de norm is, trots op! Door Covid-19 hebben wij gezien wat het belang van uitlezen op afstand is. Houdt u er rekening mee dat ook al uw complexen klaar moeten zijn voor uitlezen op afstand en vervangen moeten zijn. Hierdoor houdt u grip en inzicht op de eindafrekening. 6 voordelen van uitlezen op afstand voor U:
- Uw bewoners hoeven niet thuis te zijn voor de aflezing, want er komt niemand in de woning.
- Snel opstellen van een correcte afrekening.
- Dagelijkse kwaliteitscontrole op de werking van het meetsysteem.
- Hiermee krijgen de bewoners zicht op hun verbruik en kunnen zo energie besparen.
- Meer transparantie, minder schattingen.
- Inzicht in de energieprestatie van uw gebouw.
De eind afrekening en tariefstellingen controleerbaar houden voor u en uw bewoners kan gemakkelijk via onze digitale service Techem Portal (voor de beheerder) en Mijn Techem (voor bewoners) met daarbij eventueel de dienst Mijn Energiecoach. De voordelen?
- Inzage in verbruik en meterstanden.
- Verbruiken vergelijken met het gemiddelde of een andere periode.
- Altijd de voorgaande afrekeningen beschikbaar via een online archief.
- Informatie over meetapparatuur.
- Een reparatieopdracht of opdracht voor tussentijdse aflezing opgeven.
- Servicepunt met FAQ en uitgebreide aanvullende informatie op het gebied van afrekeningen, meetapparatuur of energie besparen.
Want wij incasseren voor u! Dit bespaart u tijd, geld en energie. Het Techem debiteurenmanagement stelt niet alleen de jaarlijkse eindafrekening op voor de bewoner. Wij regelen ook de financiële afhandeling met de bewoners en uw energieleverancier. Zo’n incasso traject hoe werkt dat?
- Wij regelen de (incasso)machtiging met uw bewoners.
- Wij incasseren het maandelijkse voorschot.
- Wij maken de jaarlijkse eindafrekening op.
- Verrekenen (eventuele) overige kosten. Denk bijvoorbeeld aan het onderhoud van de lift, de glazenwasser of de tuinman.
- We berekenen per jaar opnieuw het maandelijkse voorschot op basis van de laatste afrekening.
- De maandelijkse verrekening met uw energieleverancier? Dit regelen wij voor u.
- Lopen de kosten gelijk aan het verbruik en de voorschotten van uw bewoners? Maandelijks doen wij een controle op de energienota.
Doordat wij blijven digitaliseren hebben wij kunnen zien dat door al deze stappen wij onze afrekeningen de afgelopen periode binnen een nog kortere periode dan normaal hebben kunnen realiseren.
Digitaliseren = Niet- Techem meters uitlezen
Het kan voorkomen dat u nog geen gebruik maakt van Techem en meters van een ander fabricaat heeft. Dankzij ons flexibele uitleessysteem Techem Smart System kunnen wij ook niet- Techem meters in woningen met stads of blokverwarming uitlezen en de eindafrekening, met werkelijk verbruik, opstellen. Zo maken we samen eenvoudig uw gebouw(en) slimmer, duurzamer en gezonder voor de komende 10 jaar en de jaren daarna! Neem hiervoor contact op met onze sales afdeling voor de mogelijkheden.
U ziet hoeveel mogelijkheden er ontstaan wanneer U samen met ons meer gaat digitaliseren. Naast deze voordelen is er nog een ander zeer belangrijk aspect. Afrekeningen op papier zijn verleden tijd. De afrekeningen worden niet meer geprint en verstuurt. Dit heeft een belangrijke bijdrage op het milieu en bespaart energie. Ook dit hoort bij besparen!
Uw Techem adviseur praat u graag bij over de ontwikkelingen en verplichtingen.
Ze zijn te bereiken via T. 076 57 25 800 of www.techem.nl